estetikbilgi - Ses Dosyalarinin Kontrolu
  Ana Sayfa
  Webmaster Ozel
  Eglence
  YASAM
  SAGLIK
  Ruh Sagligi
  Bebek Bakimi
  Burun ve Sinuzit
  Sigaranin Zararlari
  Kendin Yap
  HTML Kod Arsivi
  TURKCE
  FELSEFE
  COGRAFYA
  TARIH
  FIZIK
  Download Oyunlar-Games
  IZLE OGREN
  DERSLER ve KONULAR
  HABERLER
  Dreamweaver
  Photoshop
  Flash
  => Timeline Efektleri
  => Motion Tweening
  => Shape Tweening
  => Buton-Menu-Klavye girdileri
  => Maskeleme Yontemleri
  => Hedef Yollar
  => Film Kliplerinin Kontrolu (1)
  => Film Kliplerinin Kontrolu (2)
  => Degiskenler ve Degerler
  => Ses Dosyalarinin Kontrolu
  => Metin Kutulari
  => Bandwidth Progiler Panelini Kullanmak
  => Movie Explorer Kullanimi
  => Publish Settings
  Fireworks
  C# - C SHARP
  EDEBIYAT KONULARI
  FELSEFE KONU ANLATIMLARI
  COGRAFYA KONU ANLATIMLARI
  TARIH KONU ANLATIMLARI
  MATEMATIK KONU ANLATIMLARI
  GEOMETRI KONU ANLATIMLARI
  FIZIK KONU ANLATIMLARI
  KIMYA KONU ANLATIMLARI
  BIYOLOJI KONU ANLATIMLARI
  YENI MOD
  ffffff
  23
  tabfilm
  22
  hangi
  Yeni sayfanın başlığı
  sosyal
  bos
  sosyalpaylasimlar
  tablo
  160x600
  50cent
  ullist
  ut

Ses Dosyalarının Kontrolü


Bu bölümde ses dosyalarının flash içinde kullanılması ve özelliklerinin actionscript komutlarıyla düzenlenmesi anlatılacaktır.

Flash5 ile beraber oldukça yüksek sıkıştırmaya karşı mükemmel kalitede ses üreten mp3 formatını kullanmamız mümkün olmuştur. Yüksek sıkıştırma kabiliyeti swf dosyalarının boyutunun küçük kalmasını sağlar.Flash-MX ve 2004 versiyonunda mp3 dosyalarını dinamik olarak yükleme şansına kavuşulmuştur.Dinamik ses yükleme için sadece mp3 formatı kullanılmaktadır.

Flash dosyalarına 2 şekilde ses eklemek mümkündür.

1- En basit yöntem File > Import komutu ile ses dosyalarını kütüphaneye almak, timeline`da istenilen kare seçilerek ses dosyasını sahne içine sürüklemektir. Properties panelinden edit butonuna basarak sesi düzenleyebilir veya effect panelinden özelliklerini değiştirebilirsiniz.Bu yöntem genellikle butonların down alanına ses ekleme amacıyla kullanılır.

Ses dosyasının yüklendiği frame`i seçip properties paneline baktığınızda sol-üstteki tabloyu görürsünüz.Buradan sesi düzenlemeniz mümkündür. Effect bölümünden sese 8 ayrı özellik ekleyebilirsiniz.Repeat kısmında sesin kaç kez çalınmasını istiyorsanız ayarlamasını yapabilirsiniz.Devamlı tekrarlamasını isterseniz loop seçeneğini tercih etmelisiniz.
Sync alanında bazı seçenekleri kullanma şansınız vardır.Stream sesler event seslerden farklı olarak sahnedeki framelerle senkronize çalarlar. Start frame yüklendiğinde sesin çalmasını sağlar.Stop ayarı ise sesin yüklenmesine
rağmen çalmasını durdurur.

Şayet sesi düzenlemek isterseniz sağdaki edit butonuna basıp yukardaki panelin açılmasını sağlarsınız.Sağ ve sol hoparlöre ait paneli düzenlemek için grafide gördüğünüz kutucuklarla ayarlama yapılır.İlk açıldığında tek kutucuk vardır.istediğiniz alanda fare ile tıklama yaparak kutucuklar oluşturabilirsiniz.Bu kutucukları fare ile oynatabilirsiniz.Ne kadar aşağı çekerseniz o kadar o alanda sesin kısılmasını sağlarsınız. Sağ altta gördüğünüz 4 butonun özelliği ise şöyledir.

En sağdaki buton sesin framelerini yanındaki ise saniye ile süresini gösterir.Bunlarla hangi bölümde düzenleme yapacağınızı hesaplayabilirsiniz.Zoom in ve out butonları ise görüntüyü ileri veya geriye alır.

2- Attachsound() yöntemi ile kütüphanedeki bir sesi yükleyebilirsiniz veya loadSound() komutu ile harici mp3 dosyaları dinamik olarak yüklenebilir.Bu dersimizde seslerin özelliklerini kontrol etmemizi sağlayan sound nesnesini ve özel liklerini inceleyeceğiz.

Sound nesnesiyle frame`lere atamadan kütüphaneden ses dosyalarını çalmayı, ses şiddetini değiştirmeyi, stereo efektini oluşturmayı, sağ ve sol ses dengelerini ayarlamayı göreceksiniz. Ayrıca attachSound komutuyla ses dosyalarını attachMovie yönteminde olduğu gibi film klibine tutturma teknikleri ve dinamik yükleme için gerekli kodlar anlatılacaktır.

Genel olarak sound nesnesini kullanmaktaki kurallar daha önce gördüğümüz color nesnesinde olduğu gibidir.

Bir sound nesnesi yaratmak için önce File > Import to Library komutuyla ses dosyasını kütüphaneye alın. Kütüpha neyi açarak ses dosyası üzerine sağ klik yapın ve linkage seçeneğini tıklayın, açılan panelden ilk kutucuğu işaretleyin ve ID alanına ses dosyasınız için tanımlayıcı bir isim girin. Ana sahnede bir kareye :

ses_dosyasi=new Sound(); yazmanız bir ses nesnesi yaratmanızı sağlar:

ses_nesnesi=new Sound();
ses_nesnesi.attachSound("sesin ID adı");
ses_nesnesi.start();

Filmi test ettiğinizde ses dosyanız çalacaktır. Bu basit bir giriş kodudur ,sese ait birçok kodları örneklerde görebilirsiniz.

Dinamik bir ses yüklemek istiyorsanız şunları yapmalısınız:

Örneğin 1.kareye şu komutu verebilirsiniz:

sesnesnesi=new Sound(klip);
sesnesnesi.loadSound("demo.mp3");
sesnesnesi.start();


İlk dizinde bir ses nesnesi tanımlanıyor.Ama yüklenecek ses instance name`i klip olan bir film klibi içine olacaktır.Bu alana birşey yazmazsanız yükleme doğrudan anasahneye yani_root alanına(level0) yapılır. İkinci dizinde adı demo.mp3 olan dosya sesnesnesine yükleniyor ve yükleme bitince çalma başlıyor.

Uygulamalar:

   Örnek 1
             Görünüm ve Açıklamalar            Download

attachSound komutu ile kütüphaneden bir sesi sahneye tutturabilirsiniz. Bu aynı attachMovie komutuyla film kliplerini tutturmaya benzer. Bunun için kütüphanedeki ses dosyasına sağ klik yaparak linkage seçeneği ile tanımlamak gereklidir. (Ses dosyaları nedeniyle örnek swf dosyalarımızın boyutu 100kb kadardır.)

   Örnek 2
             Görünüm ve Açıklamalar            Download

Örnek1`de gördüğünüz gibi attachSound komutu verilen butonu her tıkladığınızda sesler üstüste biniyor ve bir karmaşaya yol açıyordu. Bunun için ayrıca stop komutu içeren bir buton kullanmak durumunda kalıyorduk. Bu örnekte başlat ve stop aksiyonlarının tek bir butona atanmasını göreceğiz. Görsel olarakta bu yöntem çok daha güzel bir görüntü vermektedir.
Yapılan işlem son derece basittir. Go to komutu ile başlat ve durdur butonlarına ulaşılan bir film klibi bu amaç için kullanılmıştır.

   Örnek 3
             Görünüm ve Açıklamalar            Download

Ses tutturma, bu sesi başlatma ve durdurmayı öğrendik. Bu bölümde tutturulan sesin şiddetini azaltmak için setVolume komutu, sesin sağ ve sol hoparlörden duyulma oranlarını ayarlamak için setPan komutunu ve ileri düzey ayarlar için setTransform komutunu göreceksiniz.

   Örnek 4
             Görünüm ve Açıklamalar            Download

Bir film klibine tutturulan sesin sahneye yerleştirilen bir ses sürgüsü klibi ile ayarlanmasını gösteren son derece güzel bir örnek. Dinamik ses kontrollerini oluşturmak için kullanılan komut globalToLocal komutudur. Kodları hazırlamak biraz zor olsa da elde edilen sonuç için değecektir.



Not : Alıntıdır, Kaynak Flash Mx 2004' de  Görünmektedir.
 
Bugün 266 ziyaretçi (334 klik) kişi burdaydı!
Bu web sitesi ücretsiz olarak Bedava-Sitem.com ile oluşturulmuştur. Siz de kendi web sitenizi kurmak ister misiniz?
Ücretsiz kaydol