estetikbilgi - Motion Tweening
  Ana Sayfa
  Webmaster Ozel
  Eglence
  YASAM
  SAGLIK
  Ruh Sagligi
  Bebek Bakimi
  Burun ve Sinuzit
  Sigaranin Zararlari
  Kendin Yap
  HTML Kod Arsivi
  TURKCE
  FELSEFE
  COGRAFYA
  TARIH
  FIZIK
  Download Oyunlar-Games
  IZLE OGREN
  DERSLER ve KONULAR
  HABERLER
  Dreamweaver
  Photoshop
  Flash
  => Timeline Efektleri
  => Motion Tweening
  => Shape Tweening
  => Buton-Menu-Klavye girdileri
  => Maskeleme Yontemleri
  => Hedef Yollar
  => Film Kliplerinin Kontrolu (1)
  => Film Kliplerinin Kontrolu (2)
  => Degiskenler ve Degerler
  => Ses Dosyalarinin Kontrolu
  => Metin Kutulari
  => Bandwidth Progiler Panelini Kullanmak
  => Movie Explorer Kullanimi
  => Publish Settings
  Fireworks
  C# - C SHARP
  EDEBIYAT KONULARI
  FELSEFE KONU ANLATIMLARI
  COGRAFYA KONU ANLATIMLARI
  TARIH KONU ANLATIMLARI
  MATEMATIK KONU ANLATIMLARI
  GEOMETRI KONU ANLATIMLARI
  FIZIK KONU ANLATIMLARI
  KIMYA KONU ANLATIMLARI
  BIYOLOJI KONU ANLATIMLARI
  YENI MOD
  ffffff
  23
  tabfilm
  22
  hangi
  Yeni sayfanın başlığı
  sosyal
  bos
  sosyalpaylasimlar
  tablo
  160x600
  50cent
  ullist
  ut

  Motion Tweening



Hareket tweeni bir sembolün konum, boyut, rotasyon, renk ya da saydamlık gibi bir veya birkaç özelliğini interpole etmektir. ( interpole=iki konum ve iki boyutan yararlanarak aradaki bir konu mu saptama işlemidir). Özetle bir hareket tweeninde iki frame arasındaki boş framelerin bu yöntemle Flash tarafından doldurulmasıdır.

Ara framelerin Flash tarafından nasıl doldurulduğunu toplu olarak görmenin en iyi yolu "onion skin" seçeneğini kullanmaktır.

Şekildeki ilk buton "onion skin", dördüncü buton" modify onion markers"butonudur. Önce 1. sonra 4. butona basın,açılan menüden "onion all" seçeneğini seçtiğinizde aşağıdaki gibi tüm frameleri sahnede göreceksiniz.

 

İpucu: Şayet framelerden birinde iyi yerleştirilmemiş bir hareket mevcutsa, burada bir key frame eklenerek kullanıcı tarafından yeniden düzenlenebilir. Yeni keyframe`e göre Flash tweeni yeniden düzenler.Böylece Flasha biraz yardımla daha akıcı animasyonlar elde edebilirsiniz. Şimdi örneklerimize geçelim. Örnekler basitten ileri düzeye doğru yapılandırılmıştır.

 

Uygulamalar:

   Örnek 1
             Görünüm ve Açıklamalar            Download
Boyut, rotasyon, renk ve saydamlık değişikliğinin uygulandığı basit tween örnekleri. Önce swf dosyasını , sonra text dosyasını inceleyin.
   Örnek 2              Görünüm ve Açıklamalar            Download

Bir klavuz katman eşliğinde yapılan tween örneği. Klavuz katmanların görevi sembolün bu katmandaki mevcut klavuz çizgi yönünde hareketini sağlamaktır.
İpucu: Klavuz katman daima üstte olur. Bir katmanda sadece bir klavuz çizgi kullanılabilir. Eğer birden fazla klavuz çizgi kullanacaksanız ayrı ayrı klavuz katmanlar ve onlara ait bağlantılar oluşturmalısınız.

   Örnek 3              Görünüm ve Açıklamalar            Download

Sürekli kayan bir grafik örneği. Burada kullanılan grafikler yerine butonlarda kullanılabilir. Mouse ile üzerine gelindiğinde grafiğin durması şeklinde bir animasyonu actionscript öğrenilince görülecektir. Burada basit bir kayma hareketinin nasıl yapıldığı anlatılacaktır.

   Örnek 4              Görünüm ve Açıklamalar            Download

Klavuz katman ve hareket yörüngesi kullanılarak bir dönme hareketi örneği.

   Örnek 5              Görünüm ve Açıklamalar            Download

Komplike bir tween örneği.Burada bir klavuz çizgiye eklenen birden fazla grafik sembolünü, ayrıca bir anime edilmiş grafik sembolünün klavuz çizgi boyunca hareketini göreceksiniz.Bu yöntemle grafik hem kendi animasyonunu oluşturacak hem de klavuz çizgiboyunca tween hareketini gerçekleştirecektir.


Not : Alıntıdır, Kaynak Flash' da Görünmektedir.
 
Bugün 147 ziyaretçi (169 klik) kişi burdaydı!
Bu web sitesi ücretsiz olarak Bedava-Sitem.com ile oluşturulmuştur. Siz de kendi web sitenizi kurmak ister misiniz?
Ücretsiz kaydol