estetikbilgi - Shape Tweening
  Ana Sayfa
  Webmaster Ozel
  Eglence
  YASAM
  SAGLIK
  Ruh Sagligi
  Bebek Bakimi
  Burun ve Sinuzit
  Sigaranin Zararlari
  Kendin Yap
  HTML Kod Arsivi
  TURKCE
  FELSEFE
  COGRAFYA
  TARIH
  FIZIK
  Download Oyunlar-Games
  IZLE OGREN
  DERSLER ve KONULAR
  HABERLER
  Dreamweaver
  Photoshop
  Flash
  => Timeline Efektleri
  => Motion Tweening
  => Shape Tweening
  => Buton-Menu-Klavye girdileri
  => Maskeleme Yontemleri
  => Hedef Yollar
  => Film Kliplerinin Kontrolu (1)
  => Film Kliplerinin Kontrolu (2)
  => Degiskenler ve Degerler
  => Ses Dosyalarinin Kontrolu
  => Metin Kutulari
  => Bandwidth Progiler Panelini Kullanmak
  => Movie Explorer Kullanimi
  => Publish Settings
  Fireworks
  C# - C SHARP
  EDEBIYAT KONULARI
  FELSEFE KONU ANLATIMLARI
  COGRAFYA KONU ANLATIMLARI
  TARIH KONU ANLATIMLARI
  MATEMATIK KONU ANLATIMLARI
  GEOMETRI KONU ANLATIMLARI
  FIZIK KONU ANLATIMLARI
  KIMYA KONU ANLATIMLARI
  BIYOLOJI KONU ANLATIMLARI
  YENI MOD
  ffffff
  23
  tabfilm
  22
  hangi
  Yeni sayfanın başlığı
  sosyal
  bos
  sosyalpaylasimlar
  tablo
  160x600
  50cent
  ullist
  ut

Shape Tweening


Şekil tweeni; döndürme, ölçekleme , eğme gibi dönüşüm işlemlerini kullanarak elde edemediğimiz değişimleri interpole etme tekniğidir. Bu tween işleminin birkaç özelliğinden bahsetmek gereklidir.

1- Şekil tweeni sembollere uygulanmaz. Elimizde sembol varsa Break Apart(CTRL+B) komutu ile kırılmalıdır.

2- Şekil tweenlerinde klavuz katman kullanılmaz.

3- Bir katmanda birden fazla şekil tweeni uygulanabilir. Fakat hareketleri sırasında çakışma gösterirlerse Flash tween işlemini karıştırabilir. Bu nedenle ayrı katman kullanmakta yarar vardır. Ek katman dosya boyutunu arttırmayacağından uygun olan da budur.

Daire şeklinin bir kareye dönüştüğü animasyonu yaptığımızı varsayalım. Bunun için önce 1.frame seçilip oval aracı ile (araç kutusundaki stroke color kısmını kapatıp) bir daire çizin. Sonra 20.frame`e bir keyframe (F6) atayın. Sahnedeki daireyi silin ve bir kare çizin. 1.frame üzerine tıklayıp,properties paneline dönün. Burada tween kısmından tween şekli olarak shape`ı seçin. Animasyon tamamdır. Şayet daire ve kare şekillerini tam üst üste getirmezseniz animasyonunuz da kötü bir görünüm ortaya çıkacaktır. Onion skin ve onion all seçenekleri ile tüm frameleri sahneye getirin. Kayma varsa aşağıdaki gibi bir görünüm çıkar.

 

Bu durumda kareyi mouse ile tutarak dairenin tam ortasına getirmek gereklidir. Bunun için pratik başka bir yol daha vardır. Her çizilen şekili önce seçin, sağ klik ile Cut komutunu verin. Tekrar Sağ klik > Paste komutunu verdiğinizde flash bunu daima tam merkeze yapıştıracaktır. Böylece "üst üste geldi mi" sorunu hallolmuş olur.

Şimdi properties panelinde shape tween uygulamasının parametrelerine bakalım.

Easing`den motion tweende bahsedilmişti. Blend seçeneğindeki Angular parametresi dönüşüm sırasında keskin köşe ve düz kenarları korumak için kullanılır. Daha yumuşak bir dönüşüm için ise Distributive parametresi seçilmelidir.

Flash bir şekil tweeninde en kısa ve kolay yol hangisi ise onu tercih eder. Bu herzaman iyi sonuç vermez. Flasha bu konuda yardımcı olmak için "Shape Hints" komutunu kullanmak gereklidir.

Shape Hints (Şekil İpuçları) nasıl kullanılır?

1- Yukarıda anlatılan yöntemle animasyonu oluşturun. Animasyon tamamlanmadan şekil ipuçları aktifleşmez. Timelineda şu görüntü oluşturulmuş olmalıdır:

2- Animasyon tamamsa birinci şekili seçip menüden Modify > Shape> Add Shape Hints (CTRL+Shift+H) komutunu verin. Şeklinizin içinde kırmızı bir daire için de bir harf göreceksiniz.

Bunu mouse ile tutarak değişmenin başlayacağı bir kenara yerleştirin.Bu işlemi birkaç kez uygulayın.Snap modifier mutlaka açık olmalıdır.

3- Şimdi son frame`i seçin. Kırmızı daireyi ikinci şekildeki dönüşümün tamamlanmasını istediğiniz kenara getirin. İşlemi uygun yapmışsanız renk hemen yeşile dönecektir. İlk framedeki karşılığı ise sarıya döner.

Şekilde gördüğünüz gibi g ve h ipuçları dönüşümünü tamamlamıştır.

4- İyi bir animasyon için ipuçları sayısını arttırın.

Kurallar

1- İpuçları daima şeklin kenar ve köşelerine yerleştirilir. Dolgu kısmındaki ipuçları gözardı edilir.

2- İpuçlarını saat yönünde veya ters yönde yerleştirirseniz flashın bunu anlaması daha kolay olur.

3- En fazla 26 ipucu kullanabilirsiniz.

4- Bir şekil ipucunu silmek için mouse ile tutarak sahne dışına sürükleyin.

5- Tüm şekil ipuçlarını silmek için Modify > Shape> Remote All Hints komutunu uygulayın.

6- Şekil ipucları yerleştirilmiş bir animasyonda tüm frameleri seçip kopyalayarak başka bir sahneye yerleştirdiğinizde ipuçlarının taşınamadığını göreceksiniz. Bu nedenle ipuçlarını yeniden hazırlamanız gerekecektir.

7- Şekil ipuçları ile hazırladığınız bir animasyonun ipuçları olmadan nasıl çalıştığını görmeyi düşünüyorsanız: View > Show Shape Hints komutundaki işareti kaldırın.

Uygulamalar:

   Örnek 1
             Görünüm ve Açıklamalar            Download
Aynı şekilde hazırlanmış iki şekil tween örneği. İlkinde şekil ipuçları kullanılmış, diğerinde ise herşey flasha bırakılmıştır. Dönüşüm sırasında ikinci animasyonda gördüğünüz gibi flash gereksiz değişim hareketleri göstermektedir. Şekil ipuçlarının faydasını görme açısından iyi bir örnek.
   Örnek 2              Görünüm ve Açıklamalar            Download

Birden fazla katman kullanılarak yapılan tween örneği ile tek katmanla yapılan aynı örneğin arasında ki farka dikkat edin. 2.animasyonda F harfinin D harfine dönüşümü sırasında harfin ortasındaki beyaz delik ayrı bir katmana alınarak ikinci bir tween uygulanmıştır. Bileşik tween ile ne kadar iyi bir sonuç alındığını görüyorsunuz.

   Örnek 3              Görünüm ve Açıklamalar            Download

İlerleyen bir çizgi animasyonu. Olduktça basit hazırlanmakla birlikte yaratıcılık gücünüze bağlı olarak hoş etkiler elde edebilirsiniz.

   Örnek 4              Görünüm ve Açıklamalar            Download

Motion ve shape tweening işlemlerinin aynı animasyonda kullanılma sına bir örnek. Bu örnekte bazı pratik bilgileri de öğreneceksiniz.


Not : Alıntıdır, Kaynak Flash ' da Görünmektedir.

Bugün 30 ziyaretçi (33 klik) kişi burdaydı!
Bu web sitesi ücretsiz olarak Bedava-Sitem.com ile oluşturulmuştur. Siz de kendi web sitenizi kurmak ister misiniz?
Ücretsiz kaydol